Zdrowa sałatka z ciecierzycą i awokado.

Życzę Ci udanego dnia!

Polecam

Zdrową sałatkę nie jest trudno zrobić. Po prostu mieszamy ze sobą wartościowe składniki, dodajemy ciekawy dressing i już, sałatka jest gotowa. Jest mnóstwo ciekawych pomysłów na tego typu dania, ale ja dzisiaj proponuję zdrową sałatkę z ciecierzycą i awokado w roli głównej.

Każdy składnik tej pysznej sałatki ma wiele wartości odżywczych. Wręcz w nie obfitują. A jakie są najważniejsze?

  • Ciecierzyca – białko, błonnik, witaminy A, C, E i te z grupy B, wiele związków mineralnych;
  • Awokado – witaminy A, C, E, K i H, a także z grupy B, takie jak B1 (tiamina) i B2 (ryboflawina), kwas foliowy, kwas pantotenowy, wiele substancji mineralnych, błonnik, fito-związki;
  • Czerwona cebulka – witaminy C, E i szereg witamin z grupy B, znaczne ilości soli mineralnych, fitozwiązki – flawonoidy (kwercetyna, antocyjany), glikokininy, saponiny;
  • Pomidorki – mnóstwo witamin i soli mineralnych;
  • Ser ricotta – sporo witamin, zwłaszcza witaminy B12 i makroelementów np. wapnia.

Kiedyś myślałam, że sałatki są nudne i przewidywalne. Nic bardziej mylnego. Sałatki są świetną alternatywą dla prawie wszystkich dań, są sycące, szybko je się przygotowuję, a przede wszystkich jest ją w stanie przyrządzić nawet kuchenny laik.

Moją dzisiejszą sałatkę zajadałam przed telewizorem. Oglądałam kanał Food Network, na którym leciał amerykański program o grillu i pomimo, że ich ociekające tłuszczem kiełbaski i karkówki wyglądały mega apetycznie, to ja wolałam moją super zdrową sałatkę. W końcu to zdrowie i dobre samopoczucie jest ważniejsze od chwilowej „tłustej” przyjemności.

JAK ZROBIĆ ZDROWĄ SAŁATKĘ Z CIECIERZYCĄ I AWOKADO?

Czas przygotowania: 15 minut

Porcja na dwie osoby

Składniki na zdrową sałatkę:

  • ciecierzyca z puszki – 200 g
  • jedno dojrzałe awokado
  • pół czerwonej cebulki
  • 100 g sera ricotta (można zastąpić serem feta, jeśli ktoś chce uzyskać intensywniejszy smak)
  • pomidorki koktajlowe – 10-12 sztuk
  • dwie łyżeczki oliwy z oliwek
  • pół łyżeczki płynnego miodu
  • dwie łyżeczki soku z cytryny lub limonki
  • dwie, trzy szczypty pieprzu
  • szczypta soli morskiej (opcjonalnie)

Przygotowanie zdrowej sałatki:

  • Obierz i pokrój na małe kawałki awokado i czerwoną cebulkę.
  • Przekrój na pół pomidorki koktajlowe.
  • Odsącz z zalewy ciecierzycę.
  • Umieść w misce awokado, pomidorki, ciecierzycę oraz pokruszony ser ricotta.
  • W kubeczku dobrze wymieszaj płynny miód, oliwę z oliwek, sok z cytryny albo limonki i dodaj kilka szczypt czarnego pieprzu i szczyptę soli morskiej. Po wymieszaniu dodaj ten dressing do sałatki i wszystko dobrze wymieszaj.
  • Odstaw na kilka minut.

Zdrowa sałatka z ciecierzycą i awokado gotowa! Życzę smacznego ♥

- Advertisement -spot_img

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Koniecznie przeczytaj

- Advertisement -spot_img

Polecam!!!

- Advertisement -spot_img