O tym jak sobie radzić ze stresem…

Życzę Ci udanego dnia!

Polecam

„Stres to nic innego jak społecznie akceptowana choroba psychiczna” – Richard Carlson

W dzisiejszym świecie stres stał się tak powszechny, że wielu z nas zaczyna go traktować jak nielubianego członka rodziny, którego nie możemy się pozbyć na stałe, ale możemy spróbować go unikać. I o ile stres w pewnych, niedużych dawkach jest nam potrzebny – w końcu jest często motywatorem do działania, to w zbyt dużej ilości potrafi nas całkowicie wykończyć i powoli odbierać całą radość z życia.

Jeśli sama myśl o kolejnym rozpoczynającym się tygodniu wywołuje w nas uczucie zniechęcenia, codzienne, nawet najprostsze obowiązki przytłaczają i wywołują nerwowość, a bóle głowy, żołądka, czy nawet serca są coraz częstsze, to może warto zacząć szukać sposobu na unieszkodliwienie tego osobliwego członka rodziny.

Nie wyolbrzymiaj małych rzeczy

Często mamy tendencje do nadawania mało znaczącym sprawom ogromnego znaczenia. Nieprzyjemna rozmowa z sąsiadką, korki z rana, rozlana kawa, brudne ślady na płytkach zamiast lekkiej, chwilowej irytacji zamieniają się w przyczynę naszego złego humoru przez cały dzień.

Może przy kolejnej takiej sytuacji warto zadać sobie pytanie, jaki wpływ będzie ona miała na moje życie za miesiąc, za tydzień, czy za chociażby za dwie godziny. Czy naprawdę nieuprzejma ekspedientka w sklepie albo plama na swetrze będzie miała jakikolwiek wpływ na nasze życie, bo jeśli nie to dlaczego w ogóle powinniśmy się tym przejmować?

Jedna rzecz na raz

Ile razy zdarzyło Ci się planować/robić wiele rzeczy na raz, a tak naprawdę nie zrobić niczego porządnie? Niezwykle stresujące wydaje się poprawnie i zmienianie rzeczy, z którymi nie daliśmy sobie rady, tylko dlatego, że w tym samie czasie trzeba było zająć się dwoma, czy trzema innymi.

Wprawdzie kobiety słyną z wielozadaniowości, ale ta sama wielozadaniowość czasem wydaje się przyczyną strasznego stresu. Są dni kiedy jednak trzeba nastawić się na jedno zadanie, które zrealizujemy w swoim tempie, spokojnie, bez żadnych dodatkowych bodźców i „przeszkadzaczy”, ale dzięki temu porządnie.

Jeśli więc mam zaplanować niezapomniany wieczór panieński dla mojej siostry, to trudno. Obiad będzie dzisiaj dwie godziny później, brudne ubrania będę leżeć do jutra, a prezent dla chłopaka zostanie wybrany dopiero w weekend.

Trzy źródła energii

Bez źródła energii nie będzie działało nawet najlepsze i najdroższe urządzenie. Tak samo jest z nami. Wydaje się to oczywiste, ale jeśli nie zadbamy o trzy najważniejsze źródła energii dla naszego ciała, to będziemy jak telefon, który ostrzega nas, że zaraz padnie.

A jakie to są źródła? Sen, zdrowe odżywianie i ćwiczenia fizyczne. Jeśli uda nam się w odpowiedni sposób zadbać o te trzy aspekty, to możemy być pewni, że poprawi się nam nastrój, sposób patrzenia na życie, no i oczywiście udoskonali się nam umiejętność radzenia sobie ze stresem.

Zwolnij i weź głęboki oddech

Jak jesteśmy zestresowani, staramy się robisz wszystko szybciej. Efekt jest taki, że coś wychodzi nam gorzej. Nie myślimy jasno, mamy trudności ze skupieniem się, a większą część czasu zajmuje nam przejmowanie się tym czego jeszcze nie zrobiliśmy, a nie myślenie nad rozwiązaniem naszym problemów.

Może warto zwolnić, i to dosłownie. Rób wszystko wolniej. . Mów, poruszaj się, pisz, jedź wolniej. Na początku człowiek czuje się z tym dziwnie i nienaturalnie, ale po pewnym czasie poziom stresu zaczyna opadać, a nasze myśli stają się „czystsze”.

Zatrzymaj się i weź głęboki oddech. Przez 1-2 minuty skup się tylko na oddychaniu, na powietrzu, który powoli wdychasz i wydychasz. Połóż jedną rękę na klatce piersiowej, a drugą na brzuchu. Weź głęboki oddech, poczuj jak brzuch robi się wypukły, wytrzymaj kilka sekund i powoli wypuść powietrze. Powtórz to kilka razy. Działa!

Skup się na dzisiejszym dniu

Zapomnij o wczorajszym dniu, to już przeszłość. Nie myśl w tej chwili o wszystkich przyszłych dniach i rzeczach, które musisz zrobić. Skup się na tej chwili, dzisiejszym dniu i zadaniu, które musisz zrobić pomiędzy wschodem a zachodem słońca. Czasem warto zawęzić swój umysł, aby nie czuć się przytłoczonym przez wszystkie „jutrzejsze” i przyszłe zadania do wykonania. Odwal kawał dobrej roboty dzisiaj, a zadaniami na kolejne dni, przejmować się będziesz, jak ich czas nadejdzie.

A teraz czas na długą, relaksującą kąpiel.

Oddychaj !!!
- Advertisement -spot_img

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Koniecznie przeczytaj

- Advertisement -spot_img

Polecam!!!

- Advertisement -spot_img