Zdrowa kanapka z awokado i jajkiem

Życzę Ci udanego dnia!

Polecam

Proszę Państwa, właśnie przedstawiam jedną z moich ulubionych kanapek na śniadanie (i w sumie na kolacje też się nada). Mianowicie przepyszną i zdrową kanapkę z awokado i jajkiem. Główną trudnością jest tutaj odpowiednie usmażenie jajka na patelni.

Dlaczego warto jeść awokado? Otóż jest świetnym pożywieniem dla mózgu, pomaga przyswajać składniki odżywcze, może uchronić przed prostatą i rakiem piersi, może zapobiec rakowi jamy ustnej, zawiera kwas foliowy, zawiera zdrowe tłuszcze, obniża ciśnienie krwi, czy obniża poziom złego cholesterolu.

KANAPKA Z AWOKADO I JAJKIEM

Porcja dla dwóch osób

Czas przygotowania: około 10 -15 minut.

Składniki:

  • chleb pełnoziarnisty (dwie kromki)
  • dwa jajka
  • jedno awokado
  • garść kiełków np. kiełków rzodkiewki
  • cytryna
  • sól i pieprz

Przygotowanie:

  • Usmaż z dwóch stron jajko na patelni (albo ugotuj na twardo).
  • Na chlebie rozłóż kiełki rzodkiewki.
  • Na kiełki połóż usmażone z dwóch stron jajko (albo pokrojone na plastry jajko na twardo).
  • Na jajko połóż plaster awokado. Posól i popierz. Skropl sokiem z cytryny (kilka kropel).
  • Na awokado połóż kiełki rzodkiewki.

Uwaga! Kanapkę z awokado można jeszcze zrobić w ten sposób, że awokado zastępuje masło, czyli rozsmarowujemy awokado na kromce chleba i na to kładziemy jajko i kiełki.

Poprzedni artykułDorsz z warzywami
Następny artykułSzpinak z ciecierzycą i batatami.
- Advertisement -spot_img

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Koniecznie przeczytaj

- Advertisement -spot_img

Polecam!!!

- Advertisement -spot_img