Masło orzechowe. Jeść czy nie jeść?

Życzę Ci udanego dnia!

Polecam

Podstawą masła orzechowego są orzechy ziemne, które występują także pod nazwą orzechy arachidowe. Zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe. Są źródłem witamin, głównie witaminy B3 i witaminy E. Oprócz witamin w orzechach ziemnych znajdują się składniki mineralne: potas, magnez, fosfor, selen.

Ale…

Nie zawsze orzechy ziemne są jedynym składnikiem występującym w maśle orzechowym. Niestety, wiele produktów zawiera w sobie również inne dodatki, które nie wpływają dobrze na nasze zdrowie. Dlatego CZYTAJ ETYKIETY! Masło powinno zawierać wyłącznie orzechy ziemne. Jeśli dodatkowo występują w nim: syrop glukozowy, aromaty, olej palmowy czy cukier, to zrezygnuj z kupna tego produktu.

ZALETY

!!! Masło orzechowe jest alternatywą dla osób, które nie lubią spożywać orzechów w całości. Masło orzechowe to dobry sposób na przemycenie orzechów do jadłospisu.

!!! Masło orzechowe jest dobrym zamiennikiem przekąsek np. chipsów, słonych orzeszków prażonych czy kremów czekoladowych.

!!! Masło orzechowe to dodatkowe kalorie. Jest kalorycznym produktem, więc może być łatwym i szybkim uzupełnieniem kalorycznym dla osób, które chcą przytyć.

WADY


!!! Wadą dla jednych, może być to, co jest zaletą dla innych, czyli wysokokaloryczność masła orzechowego. W 100 g masła orzechowego może znajdować się aż około 650 kcal. Jedna łyżka zawiera około 20 g, czyli ponad 100 kcal.

!!! Masło orzechowe zawiera niekorzystny stosunek kwasów omega 3:6. Zajadanie się nim w dużych ilościach może naruszyć prawidłową równowagę pomiędzy poszczególnymi kwasami tłuszczowymi. Wprawdzie dodatek masła orzechowego do zbilansowanej diety nie będzie szkodliwy, ale zbyt duże ilości mogą powodować zmiany miażdżycowe czy zaburzenia hormonalne.